NieuwsgierigLeerlingen zijn actief bezig met hun leerproces | |
In de onderbouw is spel de leidende activiteit, dit wordt opgevolgd door onderzoekend leren in de midden-/bovenbouw. Leerlingen krijgen de ruimte om spelenderwijs te ontdekken en te leren: spelen versnelt de aanleg van nieuwe verbindingen in de ontwikkelende hersenen. | De natuurlijke nieuwsgierigheid is uitgangspunt voor het leren: vanuit de eigen ervaring en beleving. Leerlingen leren verbanden te leggen tussen wat ze leren op school en de wereld om hen heen: leren gebeurt in samenhang. Leerkrachten stimuleren een onderzoekende houding waarin zelfstandig denken en handelen centraal staan: leren van en met elkaar. |

Afsluiting thema: Hoe kan dat nou?
In de groepen 3 hebben de kinderen in een groepje een eigen robot ontworpen. De robot moest één van de volgende onderdelen bevatten. Magnetisme, drijven of zinken, elektriciteit of geluid. Wat is er veel geleerd. Samenwerken, ontdekken, overleggen, presenteren en nog veel meer.
In…