NieuwsgierigLeerlingen zijn actief bezig met hun leerproces | |
In de onderbouw is spel de leidende activiteit, dit wordt opgevolgd door onderzoekend leren in de midden-/bovenbouw. Leerlingen krijgen de ruimte om spelenderwijs te ontdekken en te leren: spelen versnelt de aanleg van nieuwe verbindingen in de ontwikkelende hersenen. | De natuurlijke nieuwsgierigheid is uitgangspunt voor het leren: vanuit de eigen ervaring en beleving. Leerlingen leren verbanden te leggen tussen wat ze leren op school en de wereld om hen heen: leren gebeurt in samenhang. Leerkrachten stimuleren een onderzoekende houding waarin zelfstandig denken en handelen centraal staan: leren van en met elkaar. |

Thema: Samen op avontuur in het bos.
De groepen 3 en 4 hebben dit thema geleerd wat zoogdieren zijn. Over de ree, das, eekhoorn, wilde zwijn, vleermuis en de vos hebben we meer informatie opgezocht. Naast het leren van de theorie hebben we ook gespeeld. Huishoek, constructie materiaal, beebot, tekenen, kleien en knutselen van…