
Kinderboekenweek Vol Avontuur!
Met de opening van de Kinderboekenweek hebben alle groepen een boek als cadeau gekregen. Ons avontuur kan beginnen…..!
Met de opening van de Kinderboekenweek hebben alle groepen een boek als cadeau gekregen. Ons avontuur kan beginnen…..!
De groepen 3 en 4 hebben dit thema geleerd wat zoogdieren zijn. Over de ree, das, eekhoorn, wilde zwijn, vleermuis en de vos hebben we meer informatie opgezocht. Naast het leren van de theorie hebben we ook gespeeld. Huishoek, constructie materiaal, beebot, tekenen, kleien en knutselen van…
In de groepen 3 hebben de kinderen in een groepje een eigen robot ontworpen. De robot moest één van de volgende onderdelen bevatten. Magnetisme, drijven of zinken, elektriciteit of geluid. Wat is er veel geleerd. Samenwerken, ontdekken, overleggen, presenteren en nog veel meer.
In…
Van de mei- tot de zomervakantie zijn de groepen 5-6 aan de slag gegaan met het thema ’Als de aarde gaat bewegen...’. Tijdens dit thema hebben de kinderen over vulkanen, aardbevingen, tsunami’s, platentektoniek en zonnestand geleerd. We hebben een stelopdracht gedaan, vulkanen van…
We hebben kennis gemaakt met een robot, zijn naam is Ecotron.
Ecotron stuurt ons brieven waarin hij vraagt om met hem op missie te gaan.
We worden echte Natuurkracht-Speuders.
Missie 1: Magnetisme
Missie 2: elektriciteit
Missie 3: Drijven en…
Wind, neerslag, waterkringloop, hoge en lage luchtdruk, allemaal onderdelen die we tijdens dit thema onderzocht hebben. In het weerstation hebben we geleerd hoe je het weerbericht op het internet kan opzoeken en hoe je dit aan de kinderen van de huishoek kan presenteren!
Maandag hebben de groepen 5 en 6 het thema ’Hebben wij weer!’ geopend. Tijdens dit thema gaan de kinderen leren over klimaat, windrichtingen en de waterkringloop. We hebben het thema geopend door het geluid van onweer na te maken (zie Youtubefilmpje ter inspiratiebron). Eerst hebben we dit in…
In de groepen 3 en 4 hebben we dit thema van afval een kunstwerk gemaakt. In een groepje werd eerst een ontwerp gemaakt. Daarna werd er besproken hoe dit kunstwerk gemaakt ging worden. Samenwerking was hierbij belangrijk! Daarnaast zijn er op verschillende manieren nog andere kunstwerken…
Vandaag hebben we het thema ’Kunst’ op een bijzondere manier geopend! Een aantal leerkrachten hebben een kunstjournaal opgevoerd, waarin zij op een creatieve en speelse manier het thema introduceerden. Het was een inspirerende voorstelling die zowel de kinderen als de leerkrachten zelf…
Tijdens dit thema stond het restaurant centraal. De kinderen hebben samen bedacht wat er gemaakt moest worden om zo “echt” mogelijk het spel in een restaurant te kunnen spelen. Openingstijden, menukaart, naam restaurant, soep van de dag! Alles werd gemaakt door de kinderen. Er waren…
IKC de BloeikasKemphaanweg 1
| de BloeikasOver de Bloeikas | GroepenGroepen 1&2
Zoeken | PraktischOpeningstijden |
Locatie | Neem gerust contact met ons op |