OntdekkenLeerlingen zijn actief bezig met hun leerproces | |
In de onderbouw is spel de leidende activiteit, dit wordt opgevolgd door onderzoekend leren in de midden-/bovenbouw. Leerlingen krijgen de ruimte om spelenderwijs te ontdekken en te leren: spelen versnelt de aanleg van nieuwe verbindingen in de ontwikkelende hersenen. | De natuurlijke nieuwsgierigheid is uitgangspunt voor het leren: vanuit de eigen ervaring en beleving. Leerlingen leren verbanden te leggen tussen wat ze leren op school en de wereld om hen heen: leren gebeurt in samenhang. Leerkrachten stimuleren een onderzoekende houding waarin zelfstandig denken en handelen centraal staan: leren van en met elkaar. |
Samen bewegen zorgt voor verbondenheid. |

Thema afsluiting groepen 5-6
Deze week hebben we ons thema ’Wat zijn hier de regels?’ afgesloten. Er is tijdens dit thema onderzoek gedaan naar verschillende onderwerpen: oranje boven, hygiëne en politie/justitie. De kinderen hebben hun bevindingen gepresenteerd in een Google Presentatie. Tijdens de markt, waar…